Siri, Google assistant, Alexa, Cortana i njima slični alati preuzimaju sve značajniju ulogu u turizmu, a uz GDS sustave, potrebno je imati i dobru web stranicu.
Potraga započinje na internetu
Ovogodišnja velika brucošijada studenata svih studija Sveučilišta VERN’ održana je u Out Bunkeru koji je na svojih pet floorova ponudio izbor između pet različitih žanrova, a headlineri večeri bili popularni TBF-ovci.

Mislimo da je sve jasnije kako sve manje putnika svoju želju za putovanjem (poslovnim ili onim usmjerenim ka uživanju) započinje dolaskom u putničku agenciju. Čak je i „dobri stari“ telefonski poziv sve manje zastupljen. I da budemo potpuno jasni, ne pokušavamo reći da se telefonski pozivi agencijama ne događaju, želimo reći da ti pozivi nisu početak, da su putnici u tom trenutku već donijeli odluku i da od nas (putničke agencije, hotela, …) sada očekuju da njihovu odluku provedemo u realnost, a i to se vjerojatno događa telefonom jer se nismo učinili dostupnima kroz druge, digitalnije kanale.
Digitalne tajnice ili osobni asistenti
Digitalne tajnice ili digitalni osobni asistenti tu preuzimaju sve značajniju ulogu, i to svakodnevno. Siri, Google assistant, Alexa, Cortana i njima slični alati odgovaraju na desetke tisuće upita vezanih uz putovanja.
A mi? Mi –
- putničke agencije,
- hotelijeri
- i pružatelji najraznovrsnijih turističkih usluga,
kako da mi pronađemo svoje mjesto u tom, i ne više toliko novom svijetu? I kako da u njemu uhvatimo svoj mali dio tog sve većeg kolača?
Digitalne tajnice ustvari nisu niti promijenile ovaj svijet, on se mijenja već odavna, no možda smo mi to samo kasnije primijetili i prihvatili te promjene.
Investicije u tehnologije i/ili sadržaj
Pa, kako započeti „suradnju“ s tim digitalnim asistentima? Za agencije i hotele tu su GDS sustavi (Globalni Distribucijski Sustavi) koji djeluju kao specijalizirani pružatelji (turističkih) sadržaja prema našim asistentima. Za sve ostale, „male poduzetnike u turizmu“ tu je internet, dobro napravljene stranice s kvalitetnim sadržajem pozicionirane i prepoznatljive na tražilicama i društvenim mrežama.
Dakle, sve je jasno, kava danas na naše stolove dolazi iz instant aparata, tajnice su postale digitalne, ne kuhaju čak niti digitalnu kavu, a tehnologija, svaka, pa tako i ova naša u turizmu, svoj put do tajničinog srca traži nekim digitalnim cvijećem i bombonjerama.
link na PDF dokument